Батьківський вісник

Поради для батьків

Щоб не виховати егоїста


Дотримуйтеся цих правил, якщо не хочете виростити дитину-егоїста

У міру дорослішання діти все більше фокусуються на собі. Цілком нормальне явище: вони усвідомлюють, хто вони такі, проживають новий культурний і соціальний досвід.
Можливі причини дитячого егоїзму:

  • Батьки, які балують дитину з негативних спонукань, таких як уникнення, почуття провини, компенсація, “любов”;
  • Почуття відчуження;
  • Байдужість до гніву, депресії і занепокоєння дитини, у результаті чого вона може стати самітником, зациклитися на собі, попри оточуючих;
  • Ревнощі до братів і сестер;
  • Егоїстична поведінка батьків та інших членів сім’ї, з яких діти беруть приклад;
  • Відсутність рамок і нестача дисципліни;
  • Якщо батьки не пояснюють дитині цінність безкорисливості, вона стає самозакоханим егоїстом;

    • Як виховати неегоїстичну і безкорисливу дитину?Спочатку визнайте, що це серйозна проблема, а не тимчасове явище. Потім переходьте до наступних дій:
      ❤ Дістаньтеся до суті
      З’ясуйте причини егоїзму. Зміни в житті? Сварки з братами і сестрами? Недостатньо строгості з боку батьків? Проблеми у школі? Перш ніж хвилюватися про наслідки, складіть список і оцініть, як змінилася ваша дитина за останній час і що може сприяти її егоїстичній поведінці.
      ❤ Не терпіть
      Поясніть, що не збираєтеся терпіти таку поведінку. Це непросто, якщо дитина звикла до виконання всіх її примх, тому будьте послідовні і рішучі. Установіть правило, що ні вдома, ні за його межами егоїзм неприпустимий, і засуджуйте будь-які його прояви. Поясніть, чому це погано і розкажіть про можливі наслідки.
  • Якщо у дитини не розвинений емоційний інтелект, вона не розуміє чужі емоції.
  • Якщо дитина відбирає щось у одного з криками “моє!”, хапає без дозволу останнє печиво або не хоче ділитися іграшками, можливо, вона егоїст.
  • ❤ Навчіть емпатії❤ Заохочуйте безкорисливість❤ Установіть межі❤ Станьте прикладом❤ Винагороджуйте дитину

    Дітей лякає сама думка про те, що вони можуть виглядати безглуздо на тлі інших. Прагнучи вписатися в натовп, вони зосереджуються на своїй поведінці і зовнішності. Вони впевнені, що вся увага прикута виключно до них — мовою експертів це називається “уявною аудиторією”. Не хвилюйтеся: якщо справа не доходить до вкрай егоїстичної поведінки, це абсолютно нормально.

    Причин розвитку дитячого егоїзму чимало, і часто на це прямо або побічно впливають самі батьки.

    • Діти, здатні поставити себе на місце інших і відчути їх біль, швидше за все, виростуть щедрими і безкорисливими. Навчіть дитину співчуття, звертаючи увагу на емоції оточуючих, їх манери і вираз обличчя, допомагаючи їй зрозуміти різницю між радістю і сумом. Можна пограти в рольові ігри. З їх допомогою дитина представить, як вона відчує себе в певній ситуації, і навчиться співпереживати.
    • Кращий спосіб позбутися від егоїзму — звертати увагу на протилежну поведінку. Хваліть дитину за безкорисливі і щедрі вчинки. Поясніть, що саме вона зробила правильно і чому порадувала цим іншу людину. Завдяки цьому дитина буде частіше поводитися саме так.
    • Якщо дитина звикла отримувати все, що хоче, вона стає егоїстом. Установіть розумні обмеження і дотримуйтеся їх. Не піддавайтеся сльозам і істерикам. Нехай зрозуміє, що не завжди можна отримати бажане, особливо при такій поведінці. Попросіть всю сім’ю дотримуватися цих правил і в жодному разі не потурати.
    • Діти наслідують приклад, і ніхто не направить дитину краще, ніж ви, її мама. Навчіть її безкорисливості, здійснюючи при ній щедрі вчинки і звертаючи її уваги на ваші добрі справи. Діти копіюють батьків. Будьте для них зразком, і вони виростуть безкорисливими, як і ви.
    • Хваліть дитину за безкорисливі вчинки, пояснюючи їх цінність. Це надихне її якомога частіше здійснювати добро.
    • У ранньому віці поведінку дітей можна змінити. Якщо ваша дитина поводиться егоїстично, ці поради допоможуть виховати її щедрою та уважною.

      Рекомендації батькам під час воєнного стану в Україні







    Адаптація дитини до дитячого садочка

    Що таке адаптація? У психології під терміном «адаптація» розуміється здатність людини пристосовуватися до різних вимог середовища без відчуття внутрішнього дискомфорту і без конфлікту з середовищем. Враховуючи те, що нервова система дитини ще не сформована достатньо, адаптація виникає при будь яких суттєвих змінах в житті дитини. Треба розуміти, що проявом адаптації є емоційний супротив дитини, але саме цей супротив свідчить про те, що дитина здорова і в неї формується характер.

    Як стверджують психологи, адаптація дитини до дитячого садочку може тривати до 8 тижнів у нормі, втім через індивідуальні особливості окремої дитини цей процес може проходити довше.
    Складністю адаптації можна назвати внутрішнє налаштування дитини до нового режиму та нових умов: нова обстановка, нові люди навкруги, відсутність «свого» дорослого поруч, який виконує функцію захисника і т.д.

    Стикаючись з емоційним опором дитини, батьки повинні мати навички справлятися зі складним емоціям дітей, стримувати їх у здоровий спосіб. Це є вкрай важливим моментом коли малюк тільки починає ходити до садочку, адже якщо батьки не можуть дати раду складним емоційним станам дитини, то існує висока ймовірність того, що вони закріплюють «неуспішність» дитини в такій ситуації. Тобто, надалі дитина знатиме, що сильний прояв її негативних емоцій допоможе їй уникнути небажаної ситуації – йти в садочок.

    Як можна допомогти дитині адаптуватися до садочку:
    1. Готуйте дитину до цього нового періоду заздалегідь не лише розповідями що таке дитячий садок, чому туди ходять діти, а і прогулянкою до самої будівлі, огляду території. Згодом познайомтесь з вихователем, пограйте на дитячому майданчику, створіть у малюка настрій радісного очікування.
    2. Починайте практикувати короткі розлуки з дитиною за кілька місяців до початку відвідування садочку (в магазин, на роботу).
    3. Віддаючи дитину в садок, ви повинні знати індивідуальні особливості вашої дитини: її психотип, стан здоров’я, певні особливості нервової системи. Ці знання допоможуть налагодити взаємний контакт з вихователями та педагогами освітнього закладу, попередити небажану поведінку.
    4. Підтримуйте спокійний безконфліктний клімат у родині.
    5. Читайте дитині казки. Доречними будуть казки чи історії про дітлахів, які почали ходити до садочку, які труднощі вони долають, які переживання їх спіткають. Такі казки та історії мають для дошкільників терапевтичний ефект.
    6. Відмічайте успіхи вашого малюка. Створіть альбом і збирайте там фотосвідчення його успіхів, навіть найменших. Переглядайте альбом разом, це надасть дитині впевненості в собі.
    7. Діліться досягненнями малечі з родичами та близькими: це додаватиме дитині розуміння свого дорослішання, зміни соціального статусу.
    8. Не карайте дитину за капризи. Капризи – це єдиний можливий спосіб прояву адаптивних процесів, яких зазнає іще слабка нервова система дитини.
    9. Початок відвідин садочку не повинен збігатися з іншими суттєвими змінами в житті родини: переїзд, розлучення, народження брата/сестри тощо. Це створює додаткове навантаження на нервову систему малюка і може значно подовжити або ускладнити процес адаптації.
    10. Дати дитині час. Адаптація це тривалий процес звикання, який потребує часу. Тож, просто дайте цьому процесу «бути», підтримуючи дитину поруч.
    11. Про те чи успішно проходить адаптація дитини чи ні, слід розуміти з настрою та поведінки малюка, але не ДО садочку, а саме ПІСЛЯ. Зважайте на те які емоції у дитини ввечері, чи з’явився інтерес до подій у садочку і т.д.

    Важливо пам’ятати, що мати повинна бути психологічно готова розлучитися з дитиною, коли настав час для дитячого садочка. Дитина чує не наші слова, а зчитує психоемоційний фон дорослого, тому тривога або почуття провини матері значно ускладнять адаптацію малечі.

    Тривожними сигналами, що говорять про емоційне неблагополуччя дитини, про те, що він сильно страждає в умовах дитячого садка, важко переносить розставання з матір’ю, служать стійке небажання відвідувати дитячий садок, плач, капризи вранці, часті хвороби, поганий апетит, неспокійний сон. 


    Правила роботи дитсадків під час адаптивного карантину

    Всі ми мусимо усвідомити: так, як раніше, вже не буде. Карантин вніс жорсткі корективи в звичне життя, і дитячі садки працюють за нових умов з дотриманням низки санітарних вимог. Найперше, до дитячих садків не допускатимуться діти та працівники із ознаками гострих респіраторних захворювань та температурою вище 37,2. Навіть якщо хтось із батьків, поспішаючи на роботу, спробує “нагодувати” дитину ліками і відправити до садка в надії, що все минеться, а під час перебування в закладі у дитини виявлять симптоми ГРВІ, батьки змушені будуть негайно (!) забрати дитину. Поява хворого в колективі в умовах епідемії – це наражання на небезпеку оточуючих, вияв безвідповідальності та неповаги до педагогів і дітей. 

    Правила перебування в закладах освіти:

    Правило 1. Дотримання соціальної дистанції.

    Як би не скучила дітвора один за одним, обійми, поцілунки в умовах епідемії під табу. Поясніть дитині, що таке інфекція, як вона передається і чим небезпечна. Переконайте, що поки необхідно утриматися від фізичного контакту з іншими дітьми. Роз’яснювальну роботу проводять і педагоги, але перше слово за батьками.

    Правило 2. Гігієна і дезінфекція.

    У відповідності до рекомендацій Головного державного санітарного лікаря України ніхто, крім працівників і вихованців, не може заходити у будівлю садочку. На час карантину вихователь повинен зустрічати дітей і батьків на вулиці. Батьки або особи, які супроводжують дітей, мають бути у масках. На вході повинен бути антисептик. Заборонено заходити в приміщення групи у вуличному взутті. Працівники дитсадків впродовж робочого дня повинні носити захисні маски, мити руки з милом щонайменше раз на дві години і нагадувати про це дітям. Також необхідно часто дезінфікувати, провітрювати приміщення та робити вологе прибирання.

    Правило 3. Правило іграшок.

    Улюблені ляльки, машинки, трансформери залишаються вдома. Приносити свої іграшки до дитсадка не можна! На час адаптивного карантину не буде і килимів для гри. Більшу частину часу діти проводитимуть на свіжому повітрі.

    Необхідна наявність змінного одягу та взуття, а також у зв’язку із забороною використовувати в закладах дошкільної освіти багаторазові тканинні рушники то будуть використовуватись одноразові паперові рушники.

    Зазначений перелік нових вимог не є остаточним, тому варто з увагою дослухатися до порад та рекомендацій, які надаватимуть педагоги.

    Підсумовуючи, вкотре хочеться  наголосити: епідемія Covid-19 в Україні триває, а відтак триває і карантин.

     

    Коментарі

    Популярні дописи з цього блогу

    План-графік основних заходів роботи з дітьми під час "Тижня знань з безпеки життєдіяльності дитини" на період з 23.10.2023 по 27.10.2023